Co jeść przed treningiem?

Co jeść przed treningiem?

Fot. Menmagazine

Zastanawialiście się dlaczego po kilkunastu minutach ćwiczeń jesteście wycieńczeni i nie macie siły na dalsze ćwiczenia? Prawdopodobnie w większości przypadków głównym powodem był źle zbilansowany posiłek przed treningiem a nawet całkowity jego brak. Co więc należy jeść przed treningiem, żeby był efektywny?

Podczas ćwiczeń w organizmie człowieka zachodzi szereg zmian i procesów, które wytrącają go z codziennej równowagi, dlatego tak ważny jest ostatni posiłek przed wysiłkiem fizycznym, który ma za zadanie zapewnić dopływ energii potrzebnej przez cały czas trwania treningu.

Ostatni posiłek przed treningiem powinien składać się z węglowodanów, białka i tłuszczu. Sięgajmy po produkty o niskim indeksie glikemicznym, pozwalające uniknąć huśtawki glikemicznej, czyli gwałtownego skoku poziomu cukru we krwi i jego szybkiego spadku. W praktyce oznacza to, że przed treningiem należy unikać białego ryżu, makaronu z oczyszczonej mąki, kaszy manny, wszelkiego rodzaju płatków kukurydzianych oraz bardzo dojrzałych owoców. Unikajmy również potraw tłustych i smażonych na głębokim oleju, w czasie treningu będziemy czuć się ociężali i senni. Odpuśćmy także warzywa kapustne i produkty o wysokiej zawartości błonnika, które mogą powodować wzdęcia i niekomfortowe uczucie pełności.