CZY SILNIKI VOLKSWAGENA TYPU EA288 WYMAGAJĄ AKCJI SERWISOWEJ?

CZY SILNIKI VOLKSWAGENA TYPU EA288 WYMAGAJĄ AKCJI SERWISOWEJ?

fot. Wikipedia Commons

Volkswagen potwierdza: silniki typu EA 288 spełniające normy Euro 5 i Euro 6 nie wymagają zmian w oprogramowaniu

Volkswagen potwierdził, że sprawa nieodpowiedniego oprogramowania w silnikach Diesla nie dotyczy samochodów z jednostkami napędowymi typu EA 288 spełniających normy Euro 5 oraz Euro 6, dostępnych na rynkach Unii Europejskiej. Silniki te nie mają oprogramowania działającego w sposób niedozwolony z punktu widzenia prawa. Aktualnie oferowane nowe samochody w Unii Europejskiej przez koncern Volkswagen wyposażone w jednostki napędowe Diesla spełniające normy Euro 5 i Euro 6 spełniają więc normy prawne oraz standardy środowiskowe.

Volkswagen AG pracuje globalnie nad rozwiązaniem kwestii emisji spalin przez silniki Diesla. Koncern dąży do wprowadzenia jednolitego rozwiązania pod względem spełnienia obowiązujących norm.

Po szczegółowym sprawdzeniu istnieje pewność co do faktu, że również pojazdy z silnikami EA 288 spełniającymi normę Euro 5, sprzedawane w krajach Unii Europejskiej, nie mają oprogramowania działającego w sposób niedozwolony z punktu widzenia prawa. Wcześniej takie zapewnienie wydano w odniesieniu do nowych samochodów koncernu Volkswagena, wyposażonych w silniki Diesla, spełniających normę Euro 6. Jedne i drugie jednostki spełniają więc normy prawne oraz standardy dotyczące środowiska.