W 1962 roku Alfa Romeo zaprezentowała limuzynę o wdzięcznej nazwie Giulia, która szybko stała się hitem. Dziś po ponad 50. latach model ten doczekał się swojej współczesnej wersji!
Alfa Romeo wraca do korzeni motoryzacji, czyli do momentu kiedy auta konstruowano jak Bóg przykazał – tylne koła napędzały, a przednie skręcały. Tego typu napęd znajdziemy w Giulii, najnowszym sedanie włoskiego producenta, który w połowie roku przebojem wszedł na europejskie rynki.
Nowa Giulia jest dostępna z dwoma turbodoładowanymi, wykonanymi w całości z aluminium silnikami, które bezprecedensowo łączą doskonałe osiągi z oszczędnością. Klienci mają do wyboru dwulitrową jednostkę benzynową o mocy 200 KM z 8 biegową przekładnią automatyczną oraz silnik wysokoprężny 2.2 o mocy 150 lub 180 KM, wyposażone w 6 biegową przekładnię manualną lub 8 biegową przekładnię automatyczną. Turbosprężarka działa również przy mniejszych prędkościach, zwiększając moment obrotowy, dzięki czemu silnik reaguje bez opóźnienia (brak tzw. turbodziury). Nie co więcej mocy zajdziemy w usportowionym modelu Quadrifoglio, w którym zamontowano silnik benzynowy 2.9 V6 bi‑turbo z cylindrami umieszczonymi pod kątem 90°. Jednostka ta generuje moc 510 KM i moment obrotowy 600 Nm w zakresie 2500–5000 obr./min. Nowy silnik opracowano we współpracy z Ferrari.
Choć w nowej Giulii wykorzystano najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne zwiększające bezpieczeństwo i ułatwiające korzystanie z systemów informacyjno-rozrywkowych, zrezygnowano ze zbędnych dodatków. Wszystkie przełączniki w kabinie są przejrzyste i intuicyjne. Harmonijny interfejs zapewnia pełną kontrolę nad deską rozdzielczą, licznikiem, skrzynią biegów i kierownicą. Wszystkie elementy samochodu mają niepowtarzalny włoski styl, w którym forma, funkcja i piękno składają się na niepowtarzalne doświadczenie, odbierane wszystkimi zmysłami. Dzięki temu kierowca może skupić całą uwagę na bezpiecznym prowadzeniu pojazdu.