Niemiecki producent samochodów zaprezentował swój sportowy samochód w wersji topless. R8 Spyder V10 zadebiutowało na targach motoryzacyjnych w Nowym Jorku.
Najważniejszy w kabriolecie jest… dach. A ten tak samo jak w poprzedniku jest płócienny. Waży tylko 43 kilogramy i jest dostępny w trzech kolorach. Klienci mogą wybierać pomiędzy czerwonym, brązowym i czarnym. Możliwe jest otwarcie dachu w trakcie jazdy do prędkości 50 km/h, co niezależnie od tego czy się poruszamy, czy stoimy, trwa 20 sekund.
Tradycyjnie już w porównaniu do odmian coupe, kabriolet jest cięższy. To konkretne Audi waży 1612 kilogramów, ale jest aż o 50% sztywniejsze w stosunku do modelu, który zastępuje.
R8 Spyder V10 – jak sama nazwa wskazuje – napędza 10-cylindrowy silnik. Ma pojemność 5.2 litra. Inżynierom udało się z niego wycisnąć 540 KM, które dostępne są przy 6500 obr./,min. To pozwala z kolei na sprint od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,6 s oraz osiągnięcie prędkości maksymalnej 318 km/h.
Nieodzwonym elementem każdego usportowionego Audi jest przede wszystkim napęd Quattro. Tego nie zabrakło także i w R8 Spyder. Moment obrotowy przenoszony jest na wszystkie 4 koła przy współpracy z dwusprzęgłową przekłądnią automatyczną o 7 przełożeniach. W standardzie większość mocy trafia na tylne koła. Jednak w razie potrzeby pełna moc może trafić na przednią lub tylną oś.