DERONDA G400

Auto-Moto

DERONDA G400

Fot. Materiały prasowe

Prawie 400 koni mechanicznych i ponad 540 Nm w zgranym duecie dba o to, żeby auto ważące nieco ponad 800 kg miało odpowiednie osiągi. V-ał ósemka rozpędza roadstera w niewiele ponad 3 sekundy, aż do prędkości maksymalnej prawie 306 km/h. Produkt z fabryki mocy przenoszony jest na tylne koła za pomocą pięciostopniowej skrzyni biegów niemieckiej produkcji. Dokładnie produkcji Porsche.

„Karoseria” Derondy G400 zrobiona jest z ultralekkich komponentów z włókna węglowego oraz szklanego. Sportowa bryła osadzona jest na zawieszeniu rodem z Formuły 1 typu push-rod, sygnowanym przez Ohlins. Z innych typowo torowych gadżetów zamontowanych w wyścigówce, warto wspomnieć gaśnicę pokładową oraz zbiornik paliwa o specjalnej konstrukcji, umieszczony w przegrodzie z pianki absorbującej uderzenia.

Cena Derondy G400 to jedyne 65 000 USD. Auto może i nie ma rodowodu ani plakietki Caterham’a, czy Crossbow’a ale zapewnia wcale nie gorsze doznania za ułamek ich ceny.

deronda g400 menmagazine

Fot. Materiały prasowe

deronda g400 menmagazine

Fot. Materiały prasowe

Jakub Tomaszewski

Jakub Tomaszewski