Jaguar w końcu pokazał swojego pierwszego crossovera w historii – F-Pace. Mierzy on 4,731 metrów długości, a rozstaw osi wynosi 2,874 m.
Według tego brytyjskiego producenta, F-Pace ma być crossoverem ze sportowym zacięciem. Został opracowany na bardzo lekkiej i wyjątkowo sztywnej platformie. Aż 80% struktury nadwozia składa się z aluminium! Niską masę własną osiągnięto także dzięki wykorzystaniu specjalnych kompozytów, z których wykonano tylną klapę oraz tylną belkę.
Silniki
W gamie silnikowej dostępne są dwie jednostki wysokoprężne i trzy benzyny. Podstawowy model ma pod maską 2-litrowego diesla o mocy 180 KM – moc może być przenoszona za pośrednictwem ręcznej (wyłącznie dostępna w tej wersji silnikowej) lub automatycznej skrzyni biegów na tylne koła lub obie osie. Z kolei 300 koni mechanicznych z 3-litrowej jednostki wysokoprężnej trafia na obie osie.
Tylnym napędem będą mogli się cieszyć przyszli właściciele F-Pace’a z 2-litrowym silnikiem o mocy 240 KM. Z kolei 3-litrowa benzyna dostępna jest w dwóch wariantach mocy – 340 i 380 KM i w obu wypadkach moc trafia na wszystkie cztery koła.
Bazowy, tylnonapędowym model z 180-konny dieslem i ręczną skrzynią biegów waży jedynie 1665 kilogramów i może się poszczycić niską emisją dwutlenku węgla – 129 gramów na każdy kilometr.
Topowa 380-konna jednostka pochodzi rodem z modelu F-Type i pozwala rozpędzić się ze startu zatrzymanego do 100 km/h w jedynie 5,1 sekundy. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h.