Budowany w latach 1957 – 1962 sportowy bolid z centralnie umieszczonym silnikiem zdobył kilka ważnych trofeów. Między innymi pierwsze miejsce w 24-godzinnym Le Mans i 12 Hours of Sebring. Roadster zaliczył też kilka zwycięstw w serii Targa Florio. Po kilkudziesięciu latach doczekał się spadkobiercy.
Zaprezentowany na Geneva International Motor Show Porsche 718 na pewno zasługuje na miano Boxter. Ma bowiem silnik w układzie przeciwległym, dwa siedzenia i usuwany dach, jak na roadstera przystało. Pozostaje pytanie, czy należy mu się cyfra 718?
W nowym Boxterze 2 litry silnika zostały rozłożone na 4 cylindry w układzie przeciwległym oraz turbo doładowane. W wyniku tego niewielkie auto napędza 300 KM. Mocniejsza wersja ma 2,5 litra silnika i 350 KM. Mniejszy motor wyprodukuje 380 Nm, większy 420. Wszystkie te konie i niutonometry trafią na tylną oś za pośrednictwem 6-stopniowej skrzyni manualnej, którą Porsche przewidziało w standardzie. Opcjonalnie może zamontować nabywcy dwusprzęgłową przekładnię o równie skomplikowanej budowie, co nazwie (Porsche Doppelkupplung).