Samochody elektryczne to przyszłość motoryzacji i właśnie dlatego tak wiele marek inwestuje ogromne pieniądze w rozwój tego alternatywnego źródła napędu. Jednym z synonimów auta tego rodzaju jest Tesla.
Amerykańska marka została stworzona przez Elona Muska. Dotychczas opracowała ona 3 modele – wśród nich jest Tesla Roadster, Model S oraz Model X. Do tej rodziny dołącza zaprezentowany w Los Angeles Model 3. To najmniejszy i najtańszy pojazd w obecnej gamie producenta. To także pierwszy samochód, na który pozwolić sobie będzie mogło znacznie więcej osób.
Najważniejsza zdaje się zatem być sama cena. Model 3 startuje z pułapu 35 000 dolarów (bez podatków). Jego konkurenci – Audi A4, BMW serii 3 i Mercedes klasy C – kosztują mniej więcej tyle samo i mogą pochwalić się podobnymi wymiarami. Jednak w przeciwieństwie do tych spalinowych samochodów, Tesla jest w pełni elektryczna. Na dodatek niezależnie od wersji wyposażeniowej dysponuje standardową funkcją jazdy autonomicznej oraz technologią szybkiego ładowania. Producent obiecuje maksymalny zasięg wynoszący 350 kilometrów. Czy to będzie rynkowy sukces?