Do polskich salonów wjeżdża właśnie najbardziej szlachetna odmiana szwedzkiego SUV-a, czyli XC90 w odmianie Excellence.
Jak na taki luksus przystało, ceny są adekwatne do tego, co auto oferuje. Do swojego napędu wykorzystuje najmocniejszą dostępną w gamie jednostkę, na którą składa się tandem, czyli silnik spalinowy oraz elektryczny. Łączna moc układu wynosi 407 KM osiąganych przy 5700 obr./min. Maksymalny moment obrotowy w wysokości 400 Nm dostępnych w zakresie 2200-5400 obr./min. przenoszony jest na obie osie za pośrednictwem automatycznej przekładni o 8 przełozeniach. Sam silnik elektryczny ma moc 64 kW i generuje moment w wysokości 240 Nm.
Dzięki temu auto rozpędza się ze startu zatrzymanego do 100 km/h w 5,6 s i potrafi osiągnać prędkość maksymalną rzędu 230 km/h. Według danych producenta auto zużywa 2,1 l na każde 100 kilometrów i emituje tylko 49 g CO2 na kilometr. Jednak zważywszy na pomiary wykonywane w warunkach laboratoryjnych według stantardów NEDC, osiągnięcie podobnego rezultatu w rzeczywistości graniczy z cudem.
Auto mierzy 4950 mm długości, 2008 mm szerokości i 1775 wysokości przy rozstawie osi 2984 mm. Zwis przedni wynosi 887 mm, tylny 1079 mm, a auto jest w stanie zawrócić pomiędzy krawężnikami mając do dyspozycji 11,9 m. Jego masa własna wynosi 2280 kg na sucho.