Męska pupa – jak o nią dbać?

Męska pupa – jak o nią dbać?

Może dla niektórych będzie to zaskoczeniem, ale nie tylko mężczyźni interesują się pupami płci przeciwnej – z kobietami jest tak samo! Jak sprawić, żeby nasza tylna część ciała przyciągała spojrzenia kobiet, a więc uatrakcyjnić ją na tyle, aby przekuć w nasz dodatkowy atut? To wcale nie jest takie trudne!

Popracuj nad mięśniami

Chcąc poprawić kondycję mięśniową naszych pośladków, nie możemy zapominać o innych partiach mięśni. Jeśli zależy nam na poprawie wyglądu naszej pupy, musimy do tego tematu podejść całościowo. Oczywiście, że konieczna będzie praca nad samymi mięśniami pośladkowymi, ale powinniśmy zapewnić trening również mięśniom naszych ud, a w szczególności mięśniom dwugłowym uda, przywodzicielom ud oraz mięśniom półścięgnistym.

Kompleksowa rozbudowa masy tych mięśni, a następnie ich rzeźbienie pozwoli uzyskać satysfakcjonujący efekt, czyli podkreślenie kształtu całej pupy wraz z odcięciem pomiędzy dolną częścią pośladków, a linią ud. Masę mięśniową budujemy stosując obciążenie, które pozwala nam wykonać około 8 powtórzeń danego ćwiczenia w jednej serii. Gdy po pewnym czasie będziemy w stanie przy stałym obciążeniu wykonać więcej powtórzeń, to będziemy musieli to obciążenie zwiększyć.

Kiedy już uzyskamy satysfakcjonującą nas masę mięśniową, przyjdzie czas na jej formowanie. Rzeźbę mięśni uzyskujemy stosując obciążenia, pozwalające wykonać około 15 powtórzeń w jednej serii. Bardzo ważnym zagadnieniem, jest czas na regenerację. Przyrost mięśni następuje  w wyniku mikrouszkodzeń włókien mięśniowych, które potrzebują czasu na odbudowanie się. Zaplanujmy więc treningi w taki sposób, aby pozwolić naszym mięśniom dojść do siebie po wysiłku. Odpowiedni trening trzy razy w tygodniu, ale nie dzień po dniu, to odpowiednia częstotliwość, aby osiągnąć nasz cel.

Ważna jest dieta

Nie zbudujemy masy mięśniowej bez odpowiedniej diety. Ważne są aminokwasy – białka, które są podstawowym budulcem mięśni w naszym organizmie. Należy też spożywać węglowodany, gdyż są niezbędne w przemianach budujących włókna mięśniowe. Na rynku dostępne są różnego rodzaju suplementy i odżywki białkowe, jednak zamiast ich stosowania warto dostosować codzienną dietę do swoich potrzeb w zakresie większej podaży białka, którego głównym źródłem są jaja kurze, mięso, ryby i rośliny strączkowe.

Decydując się na zastąpienie produktów zwierzęcych w diecie na te pochodzenia roślinnego, warto zrobić to z głową i maksymalnie urozmaicić swoje potrawy spożywając nie tylko samą soję, ale również fasolę, soczewicę lub ciecierzyce.

Bądź cierpliwy i czekaj na efekty

Nic na szybko. Tempo procesu budowania masy mięśniowej zależy od kilku czynników – odpowiednio dobranych ćwiczeń i ich intensywności, oraz odpowiednio dobranej diety. Zbyt szybki i nieharmonijny przyrost masy mięśniowej powoduje, że przyczepy mięśni oraz ścięgna nie zdążą dostosować się do nowej sytuacji, czyli zwiększonego i silniejszego mięśnia. Może to powodować różne urazy, z zerwaniem ścięgien włącznie.

Sprawa wygląda podobnie również w przypadku zbyt dużej intensywności ćwiczeń oraz w złym doborze obciążenia – to również skutkować może urazami mięśniowymi czy naderwaniami. Stosowanie izolatów białkowych istotnie przyspiesza przyrost masy mięśniowej, ale niestety – możliwe, że kosztem zdrowia. Konsekwentna praca pozwoli nam na uzyskanie pożądanego efektu przy zachowaniu harmonijnego rozwoju trenowanej grupy mięśniowej.

Rozgrzewka przed, stretching po

Aby uniknąć urazów podczas treningów, bardzo ważna jest rozgrzewka. Nawet bardzo krótka, będzie lepsza niż żadna. W jej trakcie główny nacisk kładziemy na rozruszanie tej partii mięśni, która będzie podlegać treningowi. Podczas pracy statycznej (ćwiczenia siłowe) włókna mięśniowe ulegają skracaniu i robią się zbite. Rozciągając je po zakończeniu treningu pomagamy im wrócić do normalności, dlatego nie bagatelizujcie znaczenia stretchingu.

Tkanka tłuszczowa poszukiwana 

Okalająca mięśnie pośladkowa tkanka tłuszczowa paradoksalnie jest pożądana. Rozbudowując mięśnie znajdujące się pod nią, zapewniamy naszej pupie doskonały kształt, a tkanka tłuszczowa załatwi za nas kwestię krągłości, które czynią naszą pupę atrakcyjną i przyciągającą wzrok.

Kosmetyki do zadań specjalnych

Często w wyniku siedzącego trybu pracy, czy częstej jazdy samochodem, skóra pośladków staje się szorstka, wysuszona i nieprzyjemna w dotyku. Aby temu zaradzić niezbędne będą odpowiednie kosmetyki. Wyposażmy się w odpowiednio dobrany peeling złuszczający, a także krem na bazie mocznika, który świetnie sprawdzi się w walce ze starym naskórkiem. Równie ważne dla ładnego wyglądu skóry będzie jej systematyczne nawilżanie kremami lub olejkami.

Każdy z nas może być posiadaczem fajnych, męskich pośladków. W osiągnięcie tego celu trzeba będzie włożyć sporo wysiłku oraz czasu, ale efekt końcowy będzie zadowalający i to nie tylko nas samych. Z pewnością niejedna osoba chętnie zawiesi na nich wzrok na dłużej.