Umiejętność skutecznego planowania i organizacji pracy to kluczowe kompetencje na wielu stanowiskach. Korzystanie z list z zadaniami w codziennym życiu pozwala nam trzymać rękę na pulsie i nie zapominać o niczym ważnym. Sprawdź, które aplikacje warto zainstalować na swoim telefonie.
CO TO JEST LISTA “TO DO”?
To różnego rodzaju listy z zadaniami, które ułatwiają nam planowanie i organizację pracy. Rozmaite ikony, etykietki czy kolory pozwalają na sporą personalizację oraz wykorzystanie aplikacji tego typu do własnych potrzeb. Przydadzą się zarówno w pracy zawodowej, jak i w życiu prywatnym. Dzięki nim możemy tworzyć na przykład listy zakupów, etapy projektów do wykonania, czy zapisywać ważne wydarzenia, o których nie chcemy zapomnieć.
NAJLEPSZE APLIKACJE Z LISTAMI ZADAŃ NA ANDROIDA
W sklepie Google Play znajdziemy mnóstwo aplikacji, które umożliwiają nam stworzenie listy “TO DO”. Spora część z nich oferuje nam różne funkcjonalności, które mają nam pomóc w organizacji pracy, a także monitorować jej postępy. Na szczególną uwagę zasługuje zwłaszcza kilka z nich, które wybraliśmy do tego zestawienia.
LISTA ZADAŃ GOOGLE
- integracja z Gmailem i Kalendarzem Google
- synchronizacja na wszystkich urządzeniach
- wyświetlanie zadań bezpośrednio w panelu bocznym Gmaila
- tworzenie zadań podpiętych pod dany e-mail
- dzielenie zadań na podzadania
- porządkowanie zadań według daty lub priorytetu
- wygodne przypomnienia
- analiza statystyk poprzez narzędzia AI od Google
MICROSOFT TO DO
- opcja widoku Mój dzień – spersonalizowany terminarz dzienny z sugerowanymi zadaniami
- synchronizacja z programem Outlook
- dostęp na każdym urządzeniu
- udostępnianie list i zadań innym użytkownikom aplikacji
- opcja kodowania list kolorami
- jednokrotne lub cykliczne terminy i przypomnienia
- możliwość dodawania do zadań plików o rozmiarze do 25 MB
ANY.DO
- bezproblemowa synchronizacja z Google Calendar, Outlook, WhatsApp, Slack, Gmail, Google Tasks, Evernote, Trello, Wunderlist, Todoist, Zapier, Asana, Microsoft to do, Salesforce, OneNote, Asystent Google, Amazon Alexa, Office 365, Facebook i wiele innych
- opcja widoku kalendarza – dzienny, 3-dniowy i tygodniowy
- możliwość lokalizacji przypomnień i dodawania ich głosem
- współpraca z innymi użytkownikami i chat
- codzienny planner, notatnik, skrzynka odbiorcza, deska z karteczkami, zarządzanie projektami, lista zakupów
- tryb ustawiania ostrości
- możliwość dołączania załączników do zadań i podzadań
TODOIST
- organizacja projektów metodą Kanban
- współpraca przy projektach z innymi użytkownikami
- ustalanie priorytetów zadań
- cykliczne przypomnienia
- śledzenie postępów – trendy produktywności
- synchronizacja z aplikacjami Gmail, Kalendarz Google, Slack, Amazon Alexa i wiele innych
- dostęp z poziomu różnych urządzeń, np. telefonu, tabletu i zegarka
- zaawansowane możliwości Androida: widget blokady ekranu, szybki dostęp, asystent i powiadomienia
SPLENDO
- inteligentne powiadomienia wykorzystujące dźwięk, wibrację i wbudowany syntezator mowy (TTS)
- grupowanie zadań w listach
- synchronizacja z Google i Google Tasks
- integracja z udostępnianiem w Androidzie – udostępnianie zadań innym aplikacjom oraz odbieranie danych
- dodawanie zadań za pomocą głosu
- pasek szybkiego zadania
- widget ikona z licznikiem zadań na dziś i zadań opóźnionych
- widget wyświetlanie listy z nadchodzącymi zadaniami
- tryb wsadowy dodawania wielu zadań na raz
- predefiniowane listy zadań
MY TASKS – MOJE ZADANIA
- lista zadań, kalendarz, pamiętnik, harmonogram i notatnik w jednym
- jednoczesny podgląd do zadań na dany dzień i tydzień roboczy
- transfer list z zadaniami
- wprowadzanie głosowe
- kontrola skuteczności osobistej
- przypisywanie zadaniom kolorów
- powiadomienia bez podłączenia do Internetu
- wygodna synchronizacja
- pasek postępu informujący o wykonanych zadaniach
- cykliczne powiadomienia
- widok liczby zadań zaplanowanych na dany dzień w kalendarzu
LISTTA
- możliwość nadawania zadaniom kategorii
- tworzenie list kontrolnych
- wygodne przypomnienia
- opcja trackera do śledzenia nawyków i postępów
- przeglądanie zadań na dany dzień w kalendarzu
- darmowy dostęp do menedżera
- automatyczna synchronizacja
- przechowywanie danych w chmurze
- struktura folderów przypominająca drzewo
TODO GO
- prosta i przejrzysta aplikacja, dostępna także w przeglądarce
- łatwa migracja danych na telefon
- intuicyjne tworzenia zadań i podzadań
- skuteczne przypomnienia wyświetlane na ekranie
- możliwość automatycznego ustawiania zadań jako wykonane
TICKTICK
- tworzenie list kontrolnych
- współpraca wielu użytkowników nad wykonaniem zadania
- elastyczne ustawienia
- synchronizacja na wszystkich urządzeniach
- dodawanie zadań za pomocą e-maila
- integracja z kalendarzem
- przypisywanie tagów do zadań
- możliwość dodawania załączników
- błyskawiczne powiadomienia oparte na lokalizacji lub czasie
- cztery poziomy ważności zadań
- dodawanie uwag i komentarzy
- wprowadzanie głosowe za pomocą komend Google Now
- wsadowe przetwarzanie zadań
- szybkie wyszukiwanie, wiele opcji sortowania
Organizacja pracy przy pomocy list “TO DO” na telefonie lub komputerze jest znacznie prostsza i przyjemniejsza, niż tworzenie planów w wersji analogowej. Możliwości, jakie oferują nam dzisiejsze urządzenia są nie do przecenienia. Ich wpływ na naszą produktywność jest ogromny, a dzięki rozmaitym funkcjom aplikacji możemy działań sprawnie i skutecznie.