Lista “TO DO” – sprawdzone narzędzie do zarządzania zadaniami

Lista “TO DO” – sprawdzone narzędzie do zarządzania zadaniami

Umiejętność skutecznego planowania i organizacji pracy to kluczowe kompetencje na wielu stanowiskach. Korzystanie z list z zadaniami w codziennym życiu pozwala nam trzymać rękę na pulsie i nie zapominać o niczym ważnym. Sprawdź, które aplikacje warto zainstalować na swoim telefonie.

CO TO JEST LISTA “TO DO”?

To różnego rodzaju listy z zadaniami, które ułatwiają nam planowanie i organizację pracy. Rozmaite ikony, etykietki czy kolory pozwalają na sporą personalizację oraz wykorzystanie aplikacji tego typu do własnych potrzeb. Przydadzą się zarówno w pracy zawodowej, jak i w życiu prywatnym. Dzięki nim możemy tworzyć na przykład listy zakupów, etapy projektów do wykonania, czy zapisywać ważne wydarzenia, o których nie chcemy zapomnieć.

NAJLEPSZE APLIKACJE Z LISTAMI ZADAŃ NA ANDROIDA

W sklepie Google Play znajdziemy mnóstwo aplikacji, które umożliwiają nam stworzenie listy “TO DO”. Spora część z nich oferuje nam różne funkcjonalności, które mają nam pomóc w organizacji pracy, a także monitorować jej postępy. Na szczególną uwagę zasługuje zwłaszcza kilka z nich, które wybraliśmy do tego zestawienia.

LISTA ZADAŃ GOOGLE

  • integracja z Gmailem i Kalendarzem Google
  • synchronizacja na wszystkich urządzeniach
  • wyświetlanie zadań bezpośrednio w panelu bocznym Gmaila
  • tworzenie zadań podpiętych pod dany e-mail
  • dzielenie zadań na podzadania
  • porządkowanie zadań według daty lub priorytetu
  • wygodne przypomnienia
  • analiza statystyk poprzez narzędzia AI od Google

MICROSOFT TO DO

  • opcja widoku Mój dzień – spersonalizowany terminarz dzienny z sugerowanymi zadaniami
  • synchronizacja z programem Outlook
  • dostęp na każdym urządzeniu
  • udostępnianie list i zadań innym użytkownikom aplikacji
  • opcja kodowania list kolorami
  • jednokrotne lub cykliczne terminy i przypomnienia
  • możliwość dodawania do zadań plików o rozmiarze do 25 MB

ANY.DO

  • bezproblemowa synchronizacja z Google Calendar, Outlook, WhatsApp, Slack, Gmail, Google Tasks, Evernote, Trello, Wunderlist, Todoist, Zapier, Asana, Microsoft to do, Salesforce, OneNote, Asystent Google, Amazon Alexa, Office 365, Facebook i wiele innych
  • opcja widoku kalendarza – dzienny, 3-dniowy i tygodniowy
  • możliwość lokalizacji przypomnień i dodawania ich głosem
  • współpraca z innymi użytkownikami i chat
  • codzienny planner, notatnik, skrzynka odbiorcza, deska z karteczkami, zarządzanie projektami, lista zakupów
  • tryb ustawiania ostrości
  • możliwość dołączania załączników do zadań i podzadań

TODOIST

  • organizacja projektów metodą Kanban
  • współpraca przy projektach z innymi użytkownikami
  • ustalanie priorytetów zadań
  • cykliczne przypomnienia
  • śledzenie postępów – trendy produktywności
  • synchronizacja z aplikacjami Gmail, Kalendarz Google, Slack, Amazon Alexa i wiele innych
  • dostęp z poziomu różnych urządzeń, np. telefonu, tabletu i zegarka
  • zaawansowane możliwości Androida: widget blokady ekranu, szybki dostęp, asystent i powiadomienia

SPLENDO

  • inteligentne powiadomienia wykorzystujące dźwięk, wibrację i wbudowany syntezator mowy (TTS)
  • grupowanie zadań w listach
  • synchronizacja z Google i Google Tasks
  • integracja z udostępnianiem w Androidzie – udostępnianie zadań innym aplikacjom oraz odbieranie danych
  • dodawanie zadań za pomocą głosu
  • pasek szybkiego zadania
  • widget ikona z licznikiem zadań na dziś i zadań opóźnionych
  • widget wyświetlanie listy z nadchodzącymi zadaniami
  • tryb wsadowy dodawania wielu zadań na raz
  • predefiniowane listy zadań

MY TASKS – MOJE ZADANIA

  • lista zadań, kalendarz, pamiętnik, harmonogram i notatnik w jednym
  • jednoczesny podgląd do zadań na dany dzień i tydzień roboczy
  • transfer list z zadaniami
  • wprowadzanie głosowe
  • kontrola skuteczności osobistej
  • przypisywanie zadaniom kolorów
  • powiadomienia bez podłączenia do Internetu
  • wygodna synchronizacja
  • pasek postępu informujący o wykonanych zadaniach
  • cykliczne powiadomienia
  • widok liczby zadań zaplanowanych na dany dzień w kalendarzu

LISTTA

  • możliwość nadawania zadaniom kategorii
  • tworzenie list kontrolnych
  • wygodne przypomnienia
  • opcja trackera do śledzenia nawyków i postępów
  • przeglądanie zadań na dany dzień w kalendarzu
  • darmowy dostęp do menedżera
  • automatyczna synchronizacja
  • przechowywanie danych w chmurze
  • struktura folderów przypominająca drzewo

TODO GO

  • prosta i przejrzysta aplikacja, dostępna także w przeglądarce
  • łatwa migracja danych na telefon
  • intuicyjne tworzenia zadań i podzadań
  • skuteczne przypomnienia wyświetlane na ekranie
  • możliwość automatycznego ustawiania zadań jako wykonane

TICKTICK

  • tworzenie list kontrolnych
  • współpraca wielu użytkowników nad wykonaniem zadania
  • elastyczne ustawienia
  • synchronizacja na wszystkich urządzeniach
  • dodawanie zadań za pomocą e-maila
  • integracja z kalendarzem
  • przypisywanie tagów do zadań
  • możliwość dodawania załączników
  • błyskawiczne powiadomienia oparte na lokalizacji lub czasie
  • cztery poziomy ważności zadań
  • dodawanie uwag i komentarzy
  • wprowadzanie głosowe za pomocą komend Google Now
  • wsadowe przetwarzanie zadań
  • szybkie wyszukiwanie, wiele opcji sortowania

Organizacja pracy przy pomocy list “TO DO” na telefonie lub komputerze jest znacznie prostsza i przyjemniejsza, niż tworzenie planów w wersji analogowej. Możliwości, jakie oferują nam dzisiejsze urządzenia są nie do przecenienia. Ich wpływ na naszą produktywność jest ogromny, a dzięki rozmaitym funkcjom aplikacji możemy działań sprawnie i skutecznie.