ABC wizytówek

ABC wizytówek

Wizytówka – obecnie kojarzy się przede wszystkim z prostą stroną internetową. Proste, tradycyjne kartoniki – modne przed erą komputerów, wciąż zdają egzamin w wielu branżach i dziedzinach życia. Dzięki nim przekazuje się ważne informacje – jak? W prosty sposób – szybko i dyskretnie, z ręki do ręki. Wizytówki – czym są, jakie mają cechy i komu przydają się najczęściej?

Jakie są najważniejsze cechy wizytówek?

Wizytówki – są idealnym sposobem na zaprezentowanie swojej osoby lub firmy. Imię i nazwisko, numer telefonu, strona internetowa – to podstawowe dane, jakie się na nich drukuje.

Nieduże, prostokątne kartoniki – mają wystarczające wymiary, by w czytelny sposób zamieścić na nich przydatne informacje. Każda osoba, która je otrzymuje – od razu wie, w jakiej sprawie może zawsze się odezwać.

Wizytówka – sprawdza się zwłaszcza podczas różnorodnych spotkań biznesowych. Przekazanie danych kontaktowych nowo zapoznanej osobie – jest szybkie i proste! Nieduży, prostokątny kartonik z informacjami na swój temat – warto mieć pod ręką także podczas różnych eventów, typu targi biznesowe, czy szkolenia branżowe. Wizytówka – gdy próbujesz pozyskać Klienta podczas bezpośredniej rozmowy w salonie firmowym, warto wręczyć ją na koniec rozmowy – to zwykle pomaga.

Dane na takim kartoniku – łatwo można dzięki nim promować firmę, czy serwis, który się prowadzi. Pomaga w tym czytelny adres domeny – najlepiej, gdy nazwa strony od razu sugeruje, co się na niej znajduje.

Dlaczego warto mieć wizytówkę?

Podawanie numeru w towarzystwie może być frustrujące. Złożone, trudne do wymówienia i zapamiętania nazwisko i numer – dla pewności trzeba powtórzyć kilka razy. Chcąc przekazać „namiary” na siebie lub na firmę konkretnej osobie, wizytówka najlepiej się do tego nadaje. Można to zrobić szybko, „po cichu”, a także w sposób elegancki i budzący zaufanie.

Komu przydaje się wizytówka?

Wizytówka – jest najczęściej nieodłącznym atrybutem osób:

  • prywatnych podczas kontaktów towarzyskich,
  • pracujących niezależnie jako freelancer,
  • zatrudnionych w firmie, mających stały kontakt z Klientami,
  • prowadzącym własną działalność,
  • reprezentujących organizację, do jakiej należą.

Jak dać się poznać za pomocą wizytówki?

Najczęściej wizytówkę ma się tylko jedną, jeśli chodzi o jej wygląd – nie zleca jej wykonania, by otrzymać inny wzór dla przyjaciół i inny dla potencjalnych Klientów. Wizytówka – jakie treści powinny być więc na niej podane, by każdy, kto ją otrzyma, był w pełni zadowolony? Najczęściej spotyka się takie informacje, jak:

  • imię i nazwisko,
  • numer telefonu/adres e-mail,
  • nazwa strony internetowej lub profilu społecznościowego,
  • zajmowane stanowisko,
  • adres do swojego portfolio,
  • zdjęcie do dokumentu, grafikę lub cytat,
  • godziny, w jakich można dzwonić.

Wizytówka – czy warto zamieszczać na niej adres domowy? Najlepiej go nie podawać osobom, o których niewiele się wie. Czy istotny jest adres na wizytówce, gdy ma się firmę? Oczywiście – pełne dane teleadresowe łącznie z miejscem, w którym znajduje się jej siedziba, są wręcz wskazane.