BMW i8 W WERSJI KABRIOLET – SPYDER CONCEPT

BMW i8 W WERSJI KABRIOLET – SPYDER CONCEPT

fot: materiały prasowe

Trudność przy projektowaniu wersji kabriolet jest tym większa, że i8 jest bardzo ciasne. Ma umiejscowiony centralnie silnik i bardzo ograniczoną ilość miejsca – niemalże wszystko zostało wciśnięte w tym aucie na styk. To zaś daje nam powody, by domniemywać, że produkcyjna wersja auta będzie wykorzystywać płócienny dach, zamiast stworzonego z twardych materiałów typu aluminium lub karbon.

Jeśli chodzi o specyfikacje modelu, tradycyjnie już dla świata motoryzacji, większość podzespołów pozostanie najprawdopodobniej niezmienionych – mowa o tym samym silniki, czyli 1,5-litrowej, 3-cylindrowej, jednostce turbodoładowanej wspieranej przez elektryczne silniki zasilane baterią litowo-jonową. BMW i8 produkuje moc 365 KM, a do 100 km/h przyspiesza w 4,4 s. A przy tym zadowala się spalaniem na poziomie 2,1 l/100 km!