DERONDA G400

DERONDA G400

Fot. Materiały prasowe

Prawie 400 koni mechanicznych i ponad 540 Nm w zgranym duecie dba o to, żeby auto ważące nieco ponad 800 kg miało odpowiednie osiągi. V-ał ósemka rozpędza roadstera w niewiele ponad 3 sekundy, aż do prędkości maksymalnej prawie 306 km/h. Produkt z fabryki mocy przenoszony jest na tylne koła za pomocą pięciostopniowej skrzyni biegów niemieckiej produkcji. Dokładnie produkcji Porsche.

„Karoseria” Derondy G400 zrobiona jest z ultralekkich komponentów z włókna węglowego oraz szklanego. Sportowa bryła osadzona jest na zawieszeniu rodem z Formuły 1 typu push-rod, sygnowanym przez Ohlins. Z innych typowo torowych gadżetów zamontowanych w wyścigówce, warto wspomnieć gaśnicę pokładową oraz zbiornik paliwa o specjalnej konstrukcji, umieszczony w przegrodzie z pianki absorbującej uderzenia.

Cena Derondy G400 to jedyne 65 000 USD. Auto może i nie ma rodowodu ani plakietki Caterham’a, czy Crossbow’a ale zapewnia wcale nie gorsze doznania za ułamek ich ceny.

deronda-g4001 DERONDA G400

Fot. Materiały prasowe

deronda-g4002 DERONDA G400

Fot. Materiały prasowe