DZIĘKI CHIRONOWI POWSTANIE KOLEJNY PROJEKT

DZIĘKI CHIRONOWI POWSTANIE KOLEJNY PROJEKT

fot: materiały prasowe

Chiron w stosunku do Veyrona jest szerszy o 40 mm i niższy o 53 mm. Przód wygląda bardzo podobnie do protoplasty, sama sylwetka została także zachowana jak u poprzednika, a największe zmiany zaszły z tyłu. Tam pojawiły się wąskie światła rozciągające się na całą szerokość hipersamochodu.

Egzemplarz pokazany w Szwajcarii miał 8-litrowy silnik W12 generujący 1500 KM i 1600 Nm. Dzięki temu od 0 do 100 km/h mógł się rozpędzić w niespełna 2,5 s, a po 13,6 s od startu osiągał 300 km/h.

Ciekawostką w Chironie jest prędkościomierz wyskalowany do potężnej prędkości 500 km/h. Jednak produkcyjny egzemplarz będzie mógł się rozpędzić jedynie do 420 km/h – przynajmniej według danych fabrycznych. Tak zawrotną prędkość mają pomóc osiągnąć specjalnie stworzone na potrzeby tego samochodu opony firmy Michelin.