KLASYCZNIE: FERRARI GRAND TOURISMO BERLINETTA TURBO 1989

KLASYCZNIE: FERRARI GRAND TOURISMO BERLINETTA TURBO 1989

Fot. Jakub Tomaszewski

Skompaktowany silnik doładowany osiągami zbliżony był do większej jednostki wolnossącej i pozwalał na rozpędzenie auta ważącego 1090 kg do pierwszej setki w 6,3 sek. oraz osiągnięcie 253 km na godzinę. Pełne rozwinięcie akronimu GTB brzmi Grand Tourismo Berlinetta, czyli coupe.
Równolegle w Maranello produkowano model GTS, czyli Grand Tourismo Spider, czyli targa. Poza odmienną pojemnością silnika, różnice między bazowym 328 a GTB oraz GTS były kosmetyczne. Mowa m.in. o innej pokrywie silnika oraz niewielkim spojlerze dachowym, który w autach o mniejszej pojemności był montowany seryjnie. W 328 trzeba było za niego dopłacić.

Opisywany tutaj egzemplarz to prawdziwa perełka. Należy do wąskiego grona aut (44 sztuki), które opuściło fabrykę wyposażone w ABS. W związku z tym to najrzadsza berlinetta w karoserii 328 / GTB z kiedykolwiek wyprodukowanych. Egzemplarz wyjechał z fabryki w klasycznym kolorze rosso oraz z czarnym wnętrzem.

Ferrari Grand Tourismo Berlinetta to czwarty (po 208, 437 i 250) drogowy model spod znaku czarnego konia, który otrzymał turbodoładowany silnik.