INSIGNIĄ UZYSKAŁ MNIEJSZE SPALANIE NIŻ DEKLARUJE PRODUCENT

INSIGNIĄ UZYSKAŁ MNIEJSZE SPALANIE NIŻ DEKLARUJE PRODUCENT

Fot. Materiały prasowe Opel http://www.opel.pl/

Powiada się, że wyjątki jedynie potwierdzają regułę. Tak więc Insignia jest zaprzeczeniem tej obiegowej opinii jakoby NEDC nijak się miało do rzeczywistości. W końcu pewnemu Niemcowi – Felixowi Egolfowi zajmującemu się na co dzień pilotowaniem Airbusa – udało się za kierownicą Opla napędzanego silnikiem wysokoprężnym, uzyskać bardzo niskie spalanie na trasie ze szwajcarskich Alp do Morza Północnego.

Na odcinku 2111 kilometrów Insignia 1.6 CDTi ecoFLEX z 136-konnym silnikiem generującym 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnego w zakresie 2000 a 2250 obr./min. udało się uzyskać średnie zużycie paliwa na poziomie 3,46 litrów na każde 100 kilometrów. To niższe spalanie od tego, które deklaruje producent. W jego katalogu znajdziemy wartości zależne od specyfikacji, które wahają się pomiędzy 3,8 i 3,9 l/100 km.

Oszczędna jazda, czyli hypermiling, za kierownicą Opla Insignii pokazała, że ktokolwiek tylko zechce stosować się do reguł ekonomicznego prowadzenia samochodu może uzyskać równy lub nawet lepszy wyniki od deklarowanych przez producenta. Każdy jest w stanie tego dokonać – powiedział Felix Egolf.

Flagowy model Opla wykorzystuje wiele nowoczesnych technologii poprawiających bezpieczeństwo, takich jak przednia kamera, aktywny, adaptacyjny tempomat, asystent pomagający uniknąć najechania na tył poprzedzającego pojazdu, jak również asystent martwego pola ruchu.