KLASYCZNIE: ALFA ROMEO GIULIA TI 1967

KLASYCZNIE: ALFA ROMEO GIULIA TI 1967

fot. Jakub Tomaszewski

Dla oszczędnych kierowców, włosi wyprodukowali też słabszą wersję, z silnikiem o pojemności 1300 ccm. Debiut tego 78 konnego napędu miał miejsce w 1964 roku.

Niemal równie rzadką, co TI Super, była wersja kombi. Nazwana Super Colli Giardinera, napędzana była silnikiem wysokoprężnym o skromnych 54 KM. Ponieważ dynamika jazdy, zapewniana przez ten motor, nie do końca korespondowała z usportowionym charakterem Giulii, włoskie kombi nie zdobyło sobie wielu zwolenników i trudno tę odmianę zaliczyć do popularnych.

W toku całego cyklu produkcyjnego Giulia TI ulegała wielu modernizacjom i unowocześnieniom. Między innymi, miejsce hamulców bębnowych zajęły tarcze, montowane tak z przodu, jak i z tyłu auta. Hamulce otrzymały także wspomaganie przez serwo.

Po 16 latach produkcja Alfa Romego Giulia TI została zakończona. W 1978 roku z linii montażowej zjechał ostatni egzemplarz Giulii, którą zastąpiła mała Giulietta.
Jednak, jak pisaliśmy wcześniej na łamach MenMagazine, Giulia powraca i to w wielkim stylu.