LEXUS IS Z NOWYM SILNIKIEM (200t)

LEXUS IS Z NOWYM SILNIKIEM (200t)

fot: materiały prasowe producenta Lexus

Silnik sprzężony jest z 8-biegową skrzynią automatyczną Sport Direct Shift, którą pierwotnie opracowano na potrzeby sportowego modelu RC-F. Według zapewnień producenta, ta „inteligentna” przekładnia ma automatycznie redukować biegi podczas ostrego hamowania przed zakrętami oraz utrzymywać odpowiednio niski bieg w łuku dla jak najlepszej kontroli.

Wciąż może to być jednak za mało, żeby zagrozić niemieckim konkurentom. Dla porównania BMW serii 3 oferuje trzy wersje nadwoziowe oraz 13 jednostek benzynowych i wysokoprężnych, a to wszystko może współpracować z przekładniami ręcznymi lub automatycznymi, które napędzają albo tylne koła, albo obie osie. Lexus IS ma natomiast w gamie jedynie 3 silniki, jedną wersję nadwoziową, wyłącznie tylny napęd i tylko skrzynie automatyczne.