Standardowe stalowe zawieszenie C-klasy Coupe zostało obniżone o 15 mm w stosunku do pięciodrzwiowej odmiany i będzie dostępne w dwóch wariantach – w komfortowym Agility Control o sportowym charakterze oraz w sportowej odmianie z utwardzonymi sprężynami oraz z bardziej bezpośrednim układem kierowniczym.
Opcjonalne sterowane w pełni elektrycznie zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC na przedniej i tylnej osi pozwala za pomocą przełącznika “Driving Select” wybrać jedno spośród pięciu ustawień – ECO, Comfort, Sport, Sport+ i Individual.
Mercedes C-klasa Coupe wyróżnia się także bardzo opływowym nadwoziem. W pomiarach aerodynamiki, niemieckie coupe uzyskało jeden z najlepszych wyników współczynnika oporu powietrza w swojej klaie – 0,26.
Jednym z tworzyw budulcowych dla lekkiej konstrukcji C-klasy Coupe jest aluminium, dzięki któremu model ten jest lżejszy od swojego poprzednika. Elementami wykonanymi ze stopów lekkich są spojlery, pokrywa silnika i bagażnika. Redukcja masy nie odbiła się negatywnie na sztywności nadwozia, wręcz przeciwnie – ze względu na wykorzystanie wysokiej jakości materiałów, samochód jest sztywniejszy i mocniejszy. Przekłada się to nie tylko na dynamikę jazdy, ale również na ekonomię, poziom hałasu oraz bezpieczeństwo podczas zderzenia.
Lista zaawansowanych technologicznie systemów wspomagających kierowcę jest długa – standardem są system monitorujący zmęczenie kierowcy, system ostrzegający o przeszkodzie oraz system automatycznego hamulca ręcznego. Wśród opcji znajdziemy między innymi adaptacyjny tempomat Distronic Plus, system automatycznego hamowania w razie wykrycia niebezpieczeństwa oraz asystent pasa ruchu, który samoistnie koryguje tor jazdy.