YAMAHA XSR900, KOLEJNA ODSŁONA „FASTER SONS”

YAMAHA XSR900, KOLEJNA ODSŁONA  „FASTER SONS”

Fot. Jakub Tomaszewski

Trzy cylindry w układzie rzędowym potrafią wyprodukować 115 KM przy 10 000 obrotów i 87,5 Nm przy 8 500 obrotów. 850 ccm silnika wykonano w technologii Crossplane, co jest raczej rzadkością dla 3-cylindrowych jednostek. Takie rozwiązanie spotyka się przecież częściej w silnikach o ilości garów podzielnej przez 8.

Faster Son posiada najnowsze układy, montowane we współczesnych motocyklach, takie jak TCS, czy sprzęgło antyhoppingowe. Ten pierwszy jest regulowany w trzech trybach. Od bardzo opiekuńczego, aż do kamikadze, czyli wyłączonego na sztywno. Cały potencjał fabryki mocy można wydobyć dzięki regulowanemu zawieszeniu. Celem zmniejszenia wagi nieresorowanej, z przodu zamontowano widelec typu USD. Średnica goleni wynosi 41 mm. Tylne zawieszenie amortyzuje element Monocross. Obydwa zapożyczone z MT-09.

Przy cenie 39 900 to całkiem rozsądny wybór dla ridera, który ma pojęcie o mocniejszych maszynach i szuka czegoś w stylu retro, co jednocześnie będzie wyposażone w najnowsze technologie i zrobione z dobrej klasy materiałów.