KLASYCZNIE: JAGUAR E-TYPE

KLASYCZNIE: JAGUAR E-TYPE

Fot. Jakub Tomaszewski

Ponad trzy lata później, 3,8 litra silnika zastąpił motor o pojemności 4,2 o identycznej, co jego wstępny, mocy. Nowa jednostka napędowa generowała nieco więcej momentu obrotowego. Zamiast 353, większy silnik wykręca 385 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Jaguar E-Type serii drugiej, ujrzał światło dzienne w 1968 roku, wyłącznie z silnikiem 4 200 ccm. Tak pierwsza, jak i druga seria modelu miały do wyboru 4 biegową przekładnię manualną, bądź trzybiegową automatyczna. W E-Typie I automat montowano dopiero od 1966.

Trzecią, ostatnią serię nieśmiertelnego Brytyjczyka, wypuszczono w 1971 roku po raz pierwszy. W 1975, po raz ostatni. Jednocześnie ograniczono się w E-Typach III wyłącznie do nadwozia coupe zdolnego pomieścić na pokładzie 4 osoby oraz roadster z poszerzonym rozstawem osi. Trzeciej serii tego modelu Jaguara trafiła się też istotna zmiana pod maska, gdzie wylądował widlasty silnik o 12 cylindrach i pojemności 5,3 litra. Podniosło to moc przekazywaną na tylne opony do 276 KM, skracając przyspieszenie do pierwszej setki z 7, na 6,4 sekundy.