KLASYCZNIE: LANCIA FULVIA Z1975

KLASYCZNIE: LANCIA FULVIA Z1975

Fot. Jakub Tomaszewski

W pewnym momencie (dokładnie w 1969 roku) pojawiła się też wersja limitowana z Rally w nazwie i silnikiem 1 600 ccm pod maską. Jednostka produkowała nawet 132 KM. Egzemplarze Rallye zjeżdżały z taśmy produkcyjnej do roku 1970. Najmocniejszy model Fulvii znany był pod nazwą Fanalone, co znaczyło dosłowie „duże światła”. Przewrotnie nadany przydomek, był efektem powiększonej pary wewnętrznych świateł. Inne zmiany sportowej edycji Lancii dotyczyły „negatywu” na przednim zawieszeniu (geometria kół przyjmuje kąty ujemne, jeśli spojrzeć od przodu auta na górne krawędzie kół, przez co auto stoi jakby trochę w rozkroku), dzięki czemu trakcja na szybko pokonywanych łukach uległa poprawie (przy „negatywach” zewnętrzne koła w zakręcie stykają się całą szerokością opony z podłożem).

Po sedanie, w roku 1965 dołączyła do palety nadwozi również wersja coupe, nie tylko różniąca się stylistyką od sedana ale i krótszym rozstawem osi. W tym samym roku dołączyła wersja Sport, w której swoje ręce maczał sam Pan Zagato, chociaż mogli to równie dobrze być jego ludzie.

W 1969 roku sedan doznał kilku unowocześnień. Coupe i sport spotkało to samo, z tym że rok później. Druga seria wszystkich wersji nadwoziowych otrzymała delikatnie zmienioną stylistykę oraz 5-biegową przekładnię zamiast czwórki.

Koniec produkcji nastąpił w 1976 roku.