NISSAN WIEDZIE PRYM W EUROPIE WŚRÓD AZJATYCKICH PRODUCENTÓW

NISSAN WIEDZIE PRYM W EUROPIE WŚRÓD AZJATYCKICH PRODUCENTÓW

Fot: materiały prasowe

Nissan twierdzi, że w Europie w przeciągu pierwszej połowy tego roku sprzedał więcej samochodów od Toyoty i Hyundaia.

Oznacza to, że auta japońskiej marki Nissan stały się najbardziej pożądanymi pojazdami pochodzenia azjatyckiego. Sytuacja Nissana wyrażona w liczbach wygląda następująco – od stycznia do czerwca bieżącego roku sprzedano 384 726 samochodów. W porównaniu do adekwatnego okresu 2014 roku, odnotowano wzrost rzędu 4,3%.

Takie dobre wyniki należy przypisać bardzo wysokiemu zapotrzebowaniu na Qashqai’a oraz elektrycznego Leafa. Największy wzrost w słupkach sprzedaży zaobserwowano w Wielkiej Brytanii gdzie sprzedano 88 000 egzemplarzy, czyli o 34% więcej niż w roku poprzednim. Z kolei w Hiszpanii udało się sprzedać o 18% więcej pojazdów, a w Niemczech o 11%.

W Wielkiej Brytanii, gdzie mieści się baza przemysłowa tego producenta, Nissanowi udało się uzyskać najwyższy udział na rynku samochodów osobowych w historii. To samo miało miejsce we Francji (wzrost o 3,7%). We Włoszech z kolei odnotowano wzrost o 23%, sprzedając aż 32 611 nowych pojazdów w zaledwie 6 miesięcy.