OPÓŹNIONA PREMIERA NASTĘPCY MODELU PHAETON

OPÓŹNIONA PREMIERA NASTĘPCY MODELU PHAETON

Fot: materiały prasowe

Historia

Mimo, że z perspektywy czasu ta niemiecka limuzyna wydaje się być nudna, to wciąż pozostaje jednym z bardziej zaawansowanych inżynieryjnie samochodów. Za projektem stał były przewodniczący VW AG – Ferdinand Piech, który chciał stworzyć bardzo dopracowany i zaawansowany technologicznie samochód. O wysokim standardzie może świadczyć wykorzystanie tej samej platformy D1, na której powstały takie modele jak Continental GT oraz Flying Spur.

“Phaeton jest odpowiedzią na pytanie, którego nikt nigdy nie zadał” – powiedział Tim Urquhart, londyński analityk, specjalista od badania rynku IHS Automotive – “Kto właściwie chciałby być właścicielem limuzyny marki VW?”

Piech niegdyś rzucił wyzwanie inżynierom VW, biorąc na celownik Mercedesa S-klasę. Domagał się by tym flagowym modelem Volkswagena można było podróżować bardzo komfortowo poruszając się nawet 300 km/h.

Produkcja Phaetona rozpoczęła się w 2002 roku i w prawie niezmienionej formie samochód ten jest wciąż sprzedawany na niektórych rynkach.  

Podczas gdy Mercedes sprzedał ponad 100 000 samochodów w zeszłym roku, Volkswagenowi udało się w tym czasie znaleźć tylko 4000 kupców na Phaetona. To oznacza, że do tego modelu należy niechlubny najniższy wynik w słupkach sprzedaży spośród całej gamy tej marki.