DIESEL JAK HOT HATCH. NOWE BMW 750d xDRIVE

DIESEL JAK HOT HATCH. NOWE BMW 750d xDRIVE

Fot. Materiały prasowe BMW http://www.bmw.pl/

Poprzednika potężnego diesla zaopatrywały w powietrze jedynie trzy turbosprężarki. Phi. Jak śpiewał klasyk, lepiej jak jest więcej. Idąc tym tropem, inżynierowie BMW zamiast jednej dużej i dwóch mniejszych turbin, zamontowali cztery niewielkie turbiny. Dzięki dwóm działającym pod niskim ciśnieniem oraz dwóm wysokociśnieniowym, reakcja na otwarcie przepustnicy jest znacznie szybsza. Takie rozwiązanie pozwala na wyciśnięcie z silnika więcej. Zarówno na niskich, jak i na wysokich obrotach.

Do salonów nowe BMW 750d x Drive ma trafić w lipcu, podobnie jak nowy elektryczno-spalinowy samochód z Bawarii. Ten ostatni jest hybrydą napędzaną przez 4-cylindrowy silnik spalinowy o pojemności 2 000 cm sześciennych oraz motor elektryczny. Razem obydwa będą w stanie przenieść na asfalt 322 KM. Na elektrycznym silniku przejedziesz blisko 50 km, jeśli będziesz jechał delikatnie. Do setki hybrydą rozpędzisz się w 5,4 sek, jeśli nie będziesz.

Ceny obydwu modeli i więcej danych o nowej hybrydzie z Monachium podamy w którymś z kolejnych tekstów.